Betalingsløsninger

Ferratum Fleksikreditt er en låneramme som gir deg fleksibilitet både for uttak og tilbakebetaling. Her finner du informasjon om våre betalingsløsninger og hvordan du enkelt kan overføre penger til oss. Se også videoen nedenfor som forklarer nærmere hvordan nedbetaling fungerer.

 

  • Forfallsdato settes til 30 dager etter første uttak
  • Vi sender deg faktura 14 dager før forfall
  • Minimumsbetaling per faktura er 12,5% av utestående beløp
  • Du kan alltid betale mer enn minstebeløpet, slik at lånet blir nedbetalt raskere - da sparer du rentekostnader
  • Du kan velge å betale via bankoverføring, med AcceptEmail eller Paysafe

 

 


Hvor finner jeg min faktura?

Du finner en kopi av din månedlige faktura ved å logge inn på "Min side" under "Historikk & faktura". Under "Min profil" kan du velge å få tilsendt papir faktura per post (kr 30 i gebyr) eller per e-post (gratis).

Hvordan betale faktura?

Fleksikreditt fakturaen inneholder ditt kontonummer hos Ferratum og ditt personlige referansenummer. Referansenummeret finner du oppgitt som "melding til mottaker". Ved bankoverføring er det viktig å oppgi dette referansenummeret i feltet som vanligvis heter "melding" i nettbanken. Alternativt kan det stå kid/melding/referanse. Ekspresskreditt kunder vil kunne benytte KID-nummer.

Husk at det kan ta inntil 3 virkedager fra utført betaling til pengene er registrert hos Ferratum. Vi anbefaler derfor å betale tre dager før forfallsdato.

Finnes det andre betalingsløsninger?

Har du ikke tilgang til din faktura, internett eller nettbank? Vi tilbyr flere fleksible løsninger for enkel og smidig betaling via samarbeidspartnere som Trustly og Paysafe. Ta kontakt med Kundeservice på: 800 24 526 for å finne den løsningen som passer deg best. 

Ferratum tilbyr foreløpig ikke Avtalegiro eller eFaktura.

Hvordan betale med Paysafe/AcceptEmail?

AcceptEmail er en tjeneste som gjør det mulig å betale enkelt med kort eller via nettbank. Dersom du har mottatt en e-post fra AcceptEmail via support@trustly.com, vil den inneholde informasjon vedrørende din faktura og en link til betaling. Deretter vil du kunne velge å betale enten via Trustly (BankID) eller Paysafe (bankkort/kredittkort). Denne tjenesten gjør det mulig å betale den gjeldende fakturaen med en gang og direkte til oss. Når betalingen er fullført endres betalingsstatusen seg automatisk i e-posten fra blå til grønn. Les mer om AcceptEmail her

Kan jeg innfri lånet før forfallsdato?

Absolutt! Du kan alltid betale inn mer enn minstebeløpet på fakturaen. Med Fleksikreditt betaler du kun renter for de antall dager du har benyttet kreditten, og du kan derfor redusere rentekostnaden ved å betale ned raskere. Du kan når som helst også velge å innfri hele lånet. Ta kontakt med kundeservice for å få oppgitt eksakt beløp. Om du ønsker å betale inn ekstra før du mottar faktura - vær oppmerksom på at du fortsatt vil måtte innbetale minstebeløpet på faktura inneværende måned.

Hvordan endre forfallsdato?

Din forfallsdato er satt til samme dato i måneden som datoen du fikk innvilget lån hos oss. Dersom datoen ikke passer for deg og din økonomi, har du mulighet til å endre forfallsdato ved å kontakte kundeservice. Vær oppmerksom på at endringene først vil tre i kraft måneden etter neste faktura.

For å søke om å få endret forfallsdato kontakt kundeservice på: 800 24 526

Hva skjer om jeg ikke kan betale tilbake lånet i tide?

Vi anbefaler alle våre kunder til å tenke nøye gjennom sitt lånebehov, og ikke ta opp et større lån enn man kan betale tilbake. Ved forsinket betaling av minstebeløpet vil det etter 14 dager legges til et påminnelsesgebyr på 70 kroner. For Ekspresskreditt påløper forsinkelsesrente på 8,5% i henhold til Finansdepartementets forskrifter for 2018. Om du får problemer med å betale innen forfall anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice på tlf. 800 24 526 eller e-post: kundeservice@ferratumbank.no så tidlig som mulig, slik at vi kan komme frem til en avtale.  

Dersom vi etter påminnelse fortsatt ikke mottar innbetalt minstebeløp, vil låneavtalen kunne termineres og hele lånebeløpet forfaller da til betaling. Dersom lånet ikke gjøres opp vil saken sendes videre til inkasso. 

Kunder som har en ubetalt faktura over forfall vil ikke kunne gjøre ytterligere uttak fra sin Fleksikreditt-konto før denne er gjort opp. Ved betydelig mislighold over lengre tid, vil Fleksikreditt-kontoen kunne stenges midlertidig for uttak også etter at lånet er tilbakebetalt.