Ofte stilte spørsmål

 

Spørsmål om lån og kreditt

Hva er Fleksikreditt og hvordan søker jeg?

 

Fleksikreditt er en fleksibel låneramme på opptil 30.000 kr. Når du åpner en Fleksikreditt-konto hos oss, får du en låneramme tilpasset din økonomi og ditt behov. Ta ut akkurat det du trenger. De første 30 dagene er rentefrie. Du betaler kun for det du bruker.

Til forskjell fra et tradisjonelt banklån kan du søke om lånet på nett, ingen krav til dokumentasjon, papirarbeid og avgjørelsen er tatt på sekunder. Du kan ta ut penger etter behov og ønske, og du betaler kun for det beløpet du tar ut.

 

 

 

 

Hva er fordelene med Fleksikreditt?

Utgifter og gode tilbud kan dukke opp uforutsett og plutselig. Ferratum Fleksikreditt tilbyr en låneramme som er tilpasset din økonomi og ditt behov, og du betaler kun for det beløpet du tar ut.

Søknadsprosessen er gjort på noen få minutter, og du får tilgang til pengene så raskt søknaden er godkjent. For mange er dette et godt alternativ til å ta store forbrukslån, eller å låne penger av venner og bekjente.

 

 

Hvem kan søke om Fleksikreditt?

 

  • Aldersgrense 22 år
  • Du må ha bankID
  • Gyldig e-post
  • Norsk adresse
  • Norsk telefonnummer
  • En bankkonto I Norge

Hva er Ekspresskreditt?

Ekspresskreditt er et lite lån med kort tilbakebetalingstid. Det kan for eksempel benyttes til å fylle et midlertidig behov fram til neste lønningsdag! Til forskjell fra et tradisjonelt banklån kan du søke om, få, bruke og betale tilbake lånet raskt.

 

 

Hvem kan søke om Ekspresskreditt?

  • Aldersgrense 21 år
  • Du må ha bankID
  • Gyldig e-post
  • Norsk adresse
  • Norsk telefonnummer
  • En bankkonto i Norge

Hvor mye kan jeg låne med Ekspresskreditt?

Du har mulighet til å søke om lån opptil 6.000 kr

Hva er avgiften på lånet?

Bruk vår lånekalkulator for å se nøyaktig hvilke renteavgifter som kommer på lånet. Det finnes ingen skjulte kostnader hos Ferratum.

Til hvilke tider er kundeservice tilgjengelig?

Du kan alltid sende oss en e-post på kundeservice@ferratumbank.noDin henvendelse vil bli besvart i vår åpningstid 09:00 - 21:00, hvor vi også er tilgjengelige på telefon 800 69 580.

Vår telefonservice er åpen fra 09:00 til 18:00 på hverdager. 

Når får jeg beskjed om min søknad har blitt godkjent?

Du får i de fleste tilfeller svar direkte på siden. I noen tilfeller kan vi varsle deg på et senere tidspunkt via SMS.

Kan jeg søke om lån ved å ringe kundeservice?

Da vi krever at du legitimerer deg og signerer med Bank-ID når du søker om lån hos oss, kan vi dessverre ikke ta i mot din søknad om lån via telefon. Vi anbefaler at du søker om lån via vår hjemmeside www.ferratum.no

Hva skjer om jeg ikke har mulighet til å betale tilbake lånet?

Vi anbefaler alle våre kunder til å tenke nøye igjennom om man virkelig behøver å ta et lån. Om lånet ikke blir betalt tilbake i tide vil det etter 14 dager legges til en påminnelsesavgift på 70 kroner . Om du får problemer med å betale tilbake lånet i tide anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice på tlf. 800 69 580 eller e-post: kundeservice@ferratumbank.no før fakturaen forfaller, slik at vi kan komme frem til en avtale. 

Hvordan betaler jeg tilbake lånet?

Vi sender deg fakturaen via e-post eller til din postkasse, avhengig av hva du velger. Den vil inneholde kontonummer, ditt personlige kid-nummer samt en oversikt over ditt lån. 

Jeg har mistet fakturaen, hvordan får jeg en ny?

Kontakt kundeservice på telefon 800 69 580 eller e-post kundeservice@ferratumbank.no så vil de hjelpe deg.

Hvor kan jeg finne gjeldene vilkår?

Våre lånevilkår samt den Standardiserte europeiske opplysningen om forbrukerkreditt (SEF) finner du ved å trykke på lenkene nedenfor:

Kan jeg innfri lånet før forfallsdatoen?

Absolutt! Kontakt oss via mail eller ved å ringe oss så sender vi deg en e-post med betalingsinformasjon!

Hva er BankID og hvordan bruker jeg det?

BankID benyttes for sikker identifikasjon og signering på nett, og benyttes av de fleste banker og offentlige etater i dag. BankID har høy sikkerhet og er juridisk bindende. Vi krever at du bruker dette i forbindelse med lånesøknaden da det både er trygt og enkelt for deg som kunde. Du slipper å sende oss kopi på annen legitimasjon og signeringen tar mindre enn ett minutt!

For at BankID skal fungere må du ha nyeste verson av Java installert. Dersom BankID ikke fungerer for deg anbefaler vi at du tar kontakt med den banken som har utstedt din BankID. Vi godtar både BankID på mobil app og med kodebrikke.

Velkommen til Ferratum.no

Chatten er ikke tilgjengelig.

Chatten er ikke tilgjengelig.
Legg igjen en beskjed

Takk for din melding!

System error