Ofte stilte spørsmål

 

Spørsmål om lån og kreditt

Hva er Ekspresskreditt?

Ekspresskreditt er et mindre lån med kortere tilbakebetalingstid. Det kan for eksempel benyttes til å fylle et midlertidig behov fram til neste lønningsdag! Til forskjell fra et tradisjonelt banklån kan du søke om, få, bruke og betale tilbake lånet raskt.

Hvem kan søke om Ekspresskreditt?

Om du har fylt 21 år kan du søke om et lån. Du må ha BankID, personlig e-postadresse, et norsk mobilnummer og en bankkonto i Norge. Om du har dette kan du søke på våre nettsider!

Hva er avgiften på lånet?

Bruk vår lånekalkulator på forsiden for å se nøyaktig hvilke renteavgifter som kommer på lånet. Det finnes ingen skjulte kostnader hos Ferratum.

Til hvilke tider er kundeservice tilgjengelig?

Du kan alltid sende oss en e-post på kundeservice@ferratumbank.noDin henvendelse vil bli besvart i vår åpningstid 09:00 - 17:00, hvor vi også er tilgjengelige på telefon 800 69 580.

Vår telefonservice er åpen fra 09:00 til 17:00 på hverdager. 

Når får jeg beskjed om min søknad har blitt godkjent?

Du får i de fleste tilfeller svar direkte på siden. I noen tilfeller kan vi varsle deg på et senere tidspunkt via SMS.

Kan jeg søke om lån ved å ringe kundeservice?

Da vi krever at du legitimerer deg og signerer med Bank-ID når du søker om lån hos oss, kan vi dessverre ikke ta i mot din søknad om lån via telefon. Vi anbefaler at du søker om lån via vår hjemmeside www.ferratum.no

Hva skjer om jeg ikke har mulighet til å betale tilbake lånet?

Vi anbefaler alle våre kunder til å tenke nøye igjennom om man virkelig behøver å ta et lån. Om lånet ikke blir betalt tilbake i tide vil det etter 14 dager legges til en påminnelsesavgift på 70 kroner . Om du får problemer med å betale tilbake lånet i tide anbefaler vi at du tar kontakt med vår kundeservice på tlf. 800 69 580 eller e-post: kundeservice@ferratumbank.no før fakturaen forfaller, slik at vi kan komme frem til en avtale. 

Hvordan betaler jeg tilbake lånet?

Vi sender deg fakturaen via e-post eller til din postkasse, avhengig av hva du velger. Den vil inneholde kontonummer, ditt personlige kid-nummer samt en oversikt over ditt lån. 

Jeg har mistet fakturaen, hvordan får jeg en ny?

Kontakt kundeservice på telefon 80069580 eller e-post kundeservice@ferratumbank.no så vil de hjelpe deg.

Hvor kan jeg finne gjeldene vilkår?

Våre lånevilkår samt den Standardiserte europeiske opplysningen om forbrukerkreditt (SEF) finner du ved å trykke på lenkene nedenfor:

Kan jeg innfri lånet før forfallsdatoen?

Absolutt! Kontakt oss via mail eller ved å ringe oss så sender vi deg en e-post med betalingsinformasjon!

Hva er BankID og hvordan bruker jeg det?

BankID benyttes for sikker identifikasjon og signering på nett, og benyttes av de fleste banker og offentlige etater i dag. BankID har høy sikkerhet og er juridisk bindende. Vi krever at du bruker dette i forbindelse med lånesøknaden da det både er trygt og enkelt for deg som kunde. Du slipper å sende oss kopi på annen legitimasjon og signeringen tar mindre enn ett minutt!

For at BankID skal fungere må du ha nyeste verson av Java installert. Dersom BankID ikke fungerer for deg anbefaler vi at du tar kontakt med den banken som har utstedt din BankID. Vi godtar både BankID på mobil app og med kodebrikke.

Velkommen til Ferratum.no

Chatten er ikke tilgjengelig.

Chatten er ikke tilgjengelig.
Legg igjen en beskjed

Takk for din melding!

System error